Tavira en (nog niet) verder.......

29 maart 2022 - Tavira, Portugal

Ik ga weer proberen een verhaal te maken over de afgelopen 10 dagen. Nog steeds is de WiFi op camping Ria Formosa een ramp, maar goed.

Na de eerste dag op deze camping zijn we de volgende op de fiets naar Tavira gegaan. Via een mooi maar hobbelig en grindachtig fietspad een ritje van een klein half uurtje. Onderweg zagen we nog een grote hoeveelheid flamingo's in een soort waterbekkens die dienst leken te doen voor de zoutwinning. Maar wij hebben geen zout gezien. Tavira was voor ons een feest van herkenning, zeker met het mooie weer dat we hadden. Volgende dag, 20 maart, was er weer veel regen en wind. Rustig wakker geworden, ons ontbijtje genuttigd en in de middag maar naar het overdekte winkelcentrum in Tavira. Je moet tenslotte iets doen. Vandaag verder niet veel gedaan, of het moeten de spelletjes Keer op Keer2 en Phase 10 zijn.

Volgende dag met de auto naar Olhão. Vlak bij de haven aan de Atlantische Oceaan op het terras gezeten. Aan de haven zelf was het door de wind toch nog wel te koud. We bestelden een verse jus 'd orange, een tonijnsalade en een omelet met tonijn. Het eten was goed maar de jus 'd orange was te gek. Voor € 2,25 kregen we ieder een glas van minimaal een halve liter superlekkere zoete verse sinaasappelsap. We zagen nog wel hoe daar de Politie patrouilleert, op een segway. Te lui om te lopen. (grapje hoor!!)

Op de 22e nog maar een keer lunchen in Tavira. Annalien had vis en ik kip. Een volledige maaltijd voor € 7,50 pp. Het eten in Portugal is niet zo duur, in tegenstelling tot de benzine. Die is hier nu ook ruim boven de 2 euro. Maar goed, terug naar de lunch. We zijn weer op de fiets gegaan. De rollator achterop de fiets. twee wielen eraf en als een klein pakketje dwars op de bagagedrager. Dat werkt super. We zijn steeds mobieler. Voor het eerst was de temperatuur boven de 20 graden. Superlekker weer. De dag erna was het weer regen, regen en nog eens regen. Om er toch even uit te gaan zijn we met de auto naar Pedras del Rey en Santa Luzia gereden. Daar zijn we een aantal jaren terug ook al eens geweest. Toen in een huisje en een gehuurde auto. Leuk om weer eens te zien maar met regen lijkt niets echt gezellig.

De 24e zijn we naar Albufeira gereden omdat daar de enige kampeerwinkel in Algarve is. We hadden namelijk een probleem, het pompje van het toilet werkte niet en er moest dus een nieuw pompje komen. Toilet doorspoelen met een fles water kan een keer maar niet de hele vakantie. Na zo'n  80 km de winkel gevonden en het pompje. We waren ook door de kaartjes heen die bij het spelletje Keer op Keer2 horen en aangezien ze daar een Toys R Us hebben, dachten we deze daar te kunnen kopen. Helaas het spel is hier niet bekend. Vandaag heeft Annalien ook haar haar laten knippen/scheren. De kapper had wel heel veel moeite om zo maar de tondeuse over het hoofd te halen. Hij vroeg wel een aantal keren of het echt wel de bedoeling was om 12 mm over te houden. Met bevende handen heeft hij het toch maar gedaan. Omdat we in Albufeira waren kwamen we op de terugweg langs Olhos d' Agua. We hadden van Peter en Emmy de tip gekregen om te gaat eten bij de Thai. Nou dat hebben we geweten. We waren iets te vroeg en konden nog niet naar binnen. Om de tijd te overbruggen hebben we bij de buren van de Thai, een Engelse pub, wat gedronken. Daar stond een groot biljart en waren Engelsen aan het biljarten. Tegen de muur zaten twee oudjes alleen maar humoristische kritiek te leveren. De biljarters noemden hen dan ook Stattler en Waldorf. Het was er beren gezellig We zaten bij Tatsumi Chai Phuket en hebben daar werkelijk voortreffelijk gegeten. Annalien bestelde zelfs de rauwe vis (Sushimi) voor de tweede keer. Ik mocht gelukkig mee eten.

Omdat we het spelletje toch wel willen blijven spelen hebben we in Tavira een copyshop gezocht en daar de velletjes laten kopiëren. Een dure aangelegenheid. Voor 50 kopieën moesten we 30 euro neertellen.  Dom van ons om niet eerst een prijs op te vragen. Maar we kunnen weer verder spelen! In de middag boodschappen gedaan want ik ga vanavond weer skottelen.

Vandaag, 26 maart, een hele fijne dag. De pomp van het toilet gemaakt (vervangen). Een giga klus waar een filmpje op internet mij door het proces heen hielp. Zo'n pompje in een Thetford toilet bouwen ze zo in dat het hele toilet uit elkaar moet alvorens je erbij kan. Na een half uurtje was de klus geklaard en konden we het toilet weer gebruiken. 's-middags een lekker lunch op het plein in Tavira. Heerlijk weer, precies zoals we eigenlijk wensen.

Volgende dag was ik aan de beurt om geschoren te worden. Op een klein krukje voor de luifel heeft Annalien mij gekortwiekt. Daarna zijn we op de fiets naar Santa Luzia geweest. 's-avonds de Formule 1 race gekeken. Met horten en stoten via Viaply  konden we de race volgen. Fijn hoor zo'n zwakke WiFi. Maar alles kwam goed want Max won, dus wie zeurt er dan over WiFi.

Ik wil het hier weer even bij laten. Nu nog wat foto's bijvoegen en verzenden.

2362 km van huis maar reeds 3759 km gered

Oh ja, allemaal de groeten vanuit een (nog niet) zonovergoten Portugal.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Elly:
    29 maart 2022
    Jullie zijn lekker bezig zo met elkaar. Wel jammer van het weer daar van alles wat toch. In elk geval jullie genieten van het vrije leven. En nu maar hopen dat het zonnetje snel komt. Maarja je weet het zeker al April doet wat hij wil hihi grapje. Was een goed verslag Piet lekker om te lezen. Ga zo door zou ik zeggen. Doei doei
  2. Hielkje:
    29 maart 2022
    Op het weer na klinkt het allemaal goed.En nog steeds saampjes in de caravan dus betekent gewoon een leuke gezellige reis geniet er goed van en we wachten op het vlgd verslag met hopelijk meer dagen met zon. gr Jan Hielkje
  3. Peter van Haasteren:
    29 maart 2022
    Het leest als heel relaxed reizen. Ook de foto’s geven dat mooi aan. Het goede weer komt er aan, dus het kapsel hebben jullie al gereed. 🫣 als jullie je vervelen, dan is zo’n grote Chinese winkel ook grappig om een keer te bezoeken. Veel hebbedingetjes voor weinig 😊 ook een tondeuse, maar een echte kapper is natuurlijk avontuurlijker. Heerlijk om nu een beeld te hebben waar jullie zitten en uitgaan. Goed bezig en genietse. 😎🌞🥂🍷🍱
  4. Atie:
    29 maart 2022
    Mooie tekst, leuk verteld, ik zie het voor me, hoe je dat pompje vervangt!
    Fijn te lezen dat jullie steeds mobieler worden ook. Ik zie veel wolken. Als het een troost is; hier nu ook wolken en zeer fris. Had net de laarzen vervangen door de sandalen
  5. Hester schoonbeek:
    30 maart 2022
    Zo leuk om jullie te volgen, je kunt wel reisgidsen gaan schrijven Piet. Het klinkt allemaal heel relaxed
    en het mooie weer is op komst, fijn dat jullie alles kunnen doen wat jullie van plan waren! Blijf genieten van alles jongens, dikke knuffel.