Valencia en verder.......

19 maart 2022 - Tavira, Portugal

10 maart; Dagje Valencia. Oude herinneringen opgehaald, met name door een bezoekje aan ons oude logeeradres van enkele jaren terug. Ook hier de overdekte markt bezocht en pinxtos gegeten tijdens de lunch in de tent waar we destijds ook gegeten hebben. Ze smaakten nog even lekker. Voor ons is Valencia een veel vriendelijker stad dan Barcelona. Annalien doet`t trouwens goed met de rollator. Actieradius is dus redelijk voor ons. Rond twee uur was er een groots vuurwerk in de binnenstad. Veel Politie en mensen in klederdracht. blijkt elke dag om dezelfde tijd zo te zijn. Wisten wij veel, wij dachten dat het speciaal voor ons was.

De volgende dag door naar Camping Las Torres in Mazarron. Onderweg nog kunnen zwaaien naar het huis dat Hester en Henk in Spanje hadden. Ter plaatse op de camping was het passen en meten om alles op de plek te krijgen. Wat een kleine plekjes waren dat. Een dag later zijn we "naar beneden" gefietst, het stadje Mazarron in. Een koffietje gedronken en de steile weg weer terug genomen. Eitje met de e-bikes. Ik mocht voor de 1e keer koken op de scottel. Natuurlijk gezonde kost voorgeschoteld. Champignons, paprika en een (sorry) toch maar een hamburger. Verder hebben we de zondagsmarkt bezocht. Kleding , fruit en groenten, en dat was het. Niet echt een belevenis dus. Geluncht aan het strand, wat boodschappen gedaan en ontspannen. druk druk druk...... Maar toen begon het: Na een zeer stormachtige nacht waarbij we ons hart vasthielden of de luifel nog wel stand zou houden (gelukkig deed hij dat en zodra het een beetje licht werd hebben we hem ingerold), werden we verrast door de zandstofstorm uit Noord Afrika. De druppels die uit de lucht kwamen waren echt meer zand dan vocht. Vandaag wel Cartagena bezocht. Dit viel ons tegen. inmiddels is het 15 maart en onze laatste dag op deze camping.

Vandaag Gredas de Bolnuevo bezocht. Dit zijn door de natuur gevormde pilaren van steen. Best wel indrukwekkend. Vandaag was alles nog oranje/geel door de zandstorm en begon het ook steeds meer te waaien. 's-Avonds in de caravan een spelletje gespeeld en tijdens dat spelletje, het waaide echt behoorlijk flink, hoorden en voelden we dat het niet goed ging buiten. Een grote klap en we schrokken giga. Dan toch maar even buiten kijken. Wat bleek, de groene overkapping waar onze auto normaal gesproken onder stond was volledig weggewaaid. De ijzeren stangen van ongeveer 3,5 meter volledig uit de grond en met het groene doek over onze plek bij de achterburen tegen de caravan en over de weg gewaaid. Een geluk bij een ongeluk want wij hadden (ik weet niet waarom) onze auto niet onder die groene kap gezet, anders hadden we zeer ernstige schade gehad. Nu bleef het gelukkig bij een (flinke) kras op de caravan. Door het oog van de naald zeg maar.

Na deze bewogen avond en nacht klaargemaakt voor de volgende reis. De auto was een camouflagewagen geworden door het zandstof. Wat zag ie er uit!! Vertrokken richting Granada. Een prachtige camping uitgezocht in die omgeving maar bij aankomst supervol en we konden weer verder trekken. Na zo'n 80 km aangekomen op camping La Sierracille in Humilladero, waar? ja daar. De 17e een echte rustdag ingepland. Voor vanavond een tafeltje gereserveerd. Ik weet achteraf niet waarom want er valt hier niets te beleven en er zijn bijna geen mensen. Dus druk zal het niet zijn in dat restaurant.

Volgende dag door naar Portugal, naar het ons bekende Tavira. We zijn daar rond tweeën aangekomen op camping  Rio Formosa. Kampeerplekken zijn zo klein dat we er maar twee naast elkaar gepakt hebben. Nu past het er tenminste allemaal op. Verder een rustige dag van gemaakt. Alles in gereedheid gebracht voor een wat langer verblijf, we denken aan twee weken of misschien wat langer. allemaal afhankelijk van het weer.  Tot zover deze 2e up-date. Aangezien ook hier wifi een ramp is probeer ik wat foto's te sturen maar weet niet of het lukt.

1. Emmy:
    19 maart 2022
    Fijn dat jullie genoten hebben van Valencia en dat Annalien goed uit de voeten kan met de rollator. Wat een avontuur met die Sahara zandstorm. Jullie hadden er in Spanje meer last van dan wij in Portugal. Geniet nu maar van alle mooie stadjes in de Algarve hebben wij ook gedaan de afgelopen 14dg. Veel zien, uitrusten en vooral genieten 🧸👋🧸
  2. Peter van Haasteren:
    19 maart 2022
    Onder het genot van een kasteel biertje ontstaan de beste plannen. Wauw wat een zand, stof en storm. Je moet dan wennetje geluk hebben, maar wel spannend. Ja jullie zijn niet de enigen die op reis zijn, gezien de drukte op de campings. Jullie gaan nu een meer rustige tijd in, want de overwinteraars trekken huiswaarts. Leuk om te lezen jullie blog en veel herkenning. Genieten lukt zeker gezien de foto’s. Goed bezig 🥂🍺😎☀️🚶🏻‍♂️🙋‍♂️
  3. Elly:
    19 maart 2022
    Jeetje wat een verhaal weer. Alles weer meegemaakt storm, saharazand te kleine plek voor de caravan en ga zo maar door. Hopen dat jullie nu van het mooie weer mogen genieten de rest van jullie avontuur. Spannend allemaal hoor. Knuffel van mij. Ps grapje tussendoor ik heb nog ruimte op de koelkast hihahiha
  4. Atie:
    20 maart 2022
    Wat hierboven wordt gezegd onderschrijf ik ook. Er zijn inderdaad veel mensen op reis in maart!
    Vond het erg voor jullie dat die overkapping zo gevaarlijk wegwoei.
    Dat jullie steeds zulke kleine kampeerplekken hebben is heel lastig. Veel liefs, hoop dat het inderdaad rustiger is in Portugal.
  5. Bert en Alied:
    20 maart 2022
    Toch geen saaie vakantie zo te lezen. Gelukkig dat je de auto niet onder het afdak had gezet, scheelt een hoop ellende. Hopen dat dit maar 1 malig was en dat de rest rustiger zal blijven wat weer betreft. Geniet verder van jullie vakantie en van de omgeving.
  6. Hester schoonbeek:
    20 maart 2022
    Wat indrukwekkend en angstig om zo'n storm mee te maken, gelukkig zijn jullie er goed afgekomen. Never a dull moment, deze vakantie🤗leuk om te lezen en foto's te bekijken en zo fijn voor Annalien dat ze zo goed uit de voeten kan met de rollator. Veel plezier In Portugal. ☀️🙋