Sardinië deel 6 en slot.

9 oktober 2023 - Immenstaad am Bodensee, Duitsland

De laatste was alweer van de 2e oktober. Aangezien we van plan zijn op op 11 oktober weer thuis te zijn en onderweg nog een keer overnachten zal er niet zo veel meer te vertellen zijn over de laatste dagen van ons tripje.

De laatste week hebben we gebivakkeerd aan de Bodensee. In Immenstaad om precies te zijn. We hadden een appartement in het ferienwohnpark Immenstaad. Maar daarvoor hebben we nog een paar dagen doorgebracht aan het Comomeer. Al eerder aangegeven dat het daar zeer mooi is en we hebben ons dan ook geen moment verveeld of het niet naar de zin gehad. Zo hebben we met de auto een overtocht gemaakt van Griante naar Bellagio en via de stad Como weer terug naar het hotel. Ook tijdens deze rit waren de wegen erg smal en de dienstdoende buschauffeurs hielden daar geen rekening mee. We moesten diverse malen volledig in de ankers om een aanrijding te voorkomen. Ze rijden daar als gekken. Praktisch naast het Comomeer ligt het meer van Lugano. Dit meer hebben we in een rit volledig omsingeld en weer vele mooie plaatsen gezien. Toen was het tijd om weer verder te trekken met als doel De Bodensee. Voor ons beiden een min of meer bekende omgeving. We zijn er vroeger met de ouders maar ook zelf met de kinderen wel geweest. Het is en blijft een mooi meer. De afgelopen dagen een tochtje met een boot naar Mainau en de plaatsjes Meersburg, Lindau, Hagnau en Immenstaad onveilig gemaakt. Terugkijkend naar de afgelopen zeven weken kunnen we zeggen dat we het ontzettend naar onze zin gehad hebben. Dat voor ons Sardinië, ondanks dat het natuurlijk erg mooi is allemaal, toch in vergelijk van Corsica iets minder mooi is. Kwestie van smaak. Veel fijne mensen ontmoet, denk aan de gastvrijheid van Anna van Pintadera, Nonno van Flumini, en Angela en Vittorio uit Olbia. Bij de laatste twee kunnen we zo maar weer terecht. Morgen vertrek richting Wijk bij Duurstede maar we overnachten nog een keer in Wiesbaden anders is de rit wel erg lang. Afsluitend is het een rit geweest van ruim 5000 kilometers in 49 dagen zonder pech of wat dan ook. (Afkloppen, want we moeten nog in twee dagen zo’n 750 kilometer afleggen.) Maar we zijn ook wel weer blij dat we naar huis gaan.

Bedankt voor jullie reacties op onze verhalen. Hopelijk vonden jullie het leuk om te lezen. Wij vonden het in ieder geval leuk om het e.e.a. met jullie te delen. Misschien tot een volgende reis en blog.

Piet en Annalien

1. Emmy:
    9 oktober 2023
    Heerlijk dat jullie zo hebben genoten van deze mooie afwisselende reis. We hebben meegenoten en nu, goede veilige reis naar huis🧸👋😘 uit Playa de Mazarron
  2. Elly:
    9 oktober 2023
    Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben gehad. Ik heb ook weer genoten van jullie reis verhalen. Maar ook weer fijn dat jullie weer thuis komen. Ik hoop jullie snel weer te zien. Knuffel van mij.
  3. Atie:
    9 oktober 2023
    Fijn dat jullie de reis met ons wilden delen! Het was fijn om alles wat jullie meemaakten mee te beleven. Wij waren ook in Bellagio; het stikte er van de Amerikanen die een glimp van George Clooney wilden opvangen. Hij schijnt er een huis te hebben ☕️
  4. Sylviavandermeer:
    9 oktober 2023
    Ik heb het erg leuk gevonden om te lezen over jullie prachtige reis, jullie camino! Geweldig, we wensen jullie een goede reis naar Wijk bij Duurstede, lieve groet Arie & Sylvia van der Meer
  5. Andrea:
    9 oktober 2023
    Super leuk paps en mams! Bodensee willen wij ook wel een keertje heen. Ik weet niet zoveel er meer van van vroeger.

Goede reis terug en tot snel 😘😘
  6. Suzanne:
    Toffe reis hoor!! Leuk om mee te lezen😊 Goede terugreis! Liefs Suus
  7. Hester schoonbeek:
    9 oktober 2023
    Ik herken het kasteel 🏰 van Meerburg, we zijn allemaal al meerdere keren aan de Bodensee geweest. Jullie hebben een mooie reis gemaakt en gelukkig zonder problemen. Maar straks thuis is ook heel fijn. Nog een goeie reis verder. 😘
  8. Hielkje:
    9 oktober 2023
    Jeetje het zit er weer op.Fijn dat jullie het zo leuk en mooi hebben gehad,goeie reis terug naar Wijk. Jan en Hielkje