Sardinië deel 3

15 september 2023 - Quartu Sant'Elena, Italië

De 9 dagen die we in het zuiden van Sardinië zouden doorbrengen zitten er bijna op. Morgen nog een dagje en zondag naar het noordoosten, naar Olbia.

De afgelopen dagen hebben we weer veel gezien en weinig gedaan. De temperatuur is voor ons simpelweg te hoog om ons in te spannen. We doen het dan ook rustig aan en in de auto met airco houden we het zeer goed uit. We reizen bijna dagelijks en doen daarbij de plaatsen aan die we vooraf wilde bezoeken. Het is hier zeker een mooie omgeving en Cagliari is een prachtige stad om te bezoeken. We zijn er dan ook twee keer geweest. De eerste keer wilden we met het “toeristentreintje” een rondrit maken. Maar helaas op de plaats waar hij zou starten was hij niet te bekennen. Dan maar lopend een deeltje van de stad ontdekken. Prachtig maar alles is klimmen en dalen, dus met het karretje van Annalien bijna ondoenlijk. Maar ze deed het geweldig. (Volgende dag spierpijn). De tweede dag in Cagliari zijn we naar de overdekte markt, San Benedetto geweest. Je kent deze markten wel. Bijna alle zuidelijke steden hebben er zo een. Deze was wat kleiner maar alles was er van groeten, fruit, brood, vlees tot vis. Wat ons trouwens opviel, je kunt het niet missen, is de rommel en troep die men langs de kant van de weg achterlaat. Vuilniszakken vol, nou ja, door de honden opengemaakt, dus zeg maar vuilnis gewoon op straat. Het lijkt wel dat het hier normaal is. Jammer hoor, want de prachtige natuur wordt zo wel veel geweld aangedaan. De afgelopen dagen hebben we de volgende plaatsen en stranden aangedaan; Villasimius, Burcei, Cagliari, Costa Rei en Flumini. De wegen daarheen waren gewoon super om te rijden. Veel klimmen en dalen, haarspeldbochten en om elke hoek weer een prachtig uitzicht. Helaas wel een slecht wegdek met gaten en slecht gerepareerd maar ik ben helemaal in mijn element op zo’n weg in zo’n omgeving. Het verblijf in het appartement is gewoonweg goed. Airco, wasmachine, complete keuken en een goed bed. Meer hebben we niet nodig. Nou, tot zover maar weer. Ergens volgende week, maar dan vanuit Olbia mogelijk versie 4 van onze reis. Groetjes van ons.

1. Emmy:
    15 september 2023
    Mooi al die baaien en Idd vreselijk wanneer je overal straatvuil tegenkomt. Je snapt gewoon niet dat die mensen daar zelf geen last van hebben😣
    Heerlijk zwemmen goed tegen de warmte en lekker ontspannen. Nog veel plezier 🧸👋😘
  2. Atie:
    15 september 2023
    Heel leuk om te lezen! Die Meditterane manier van omgaan met vuilnis is helaas ook bij mij in Amsterdam Nieuw-West doorgedrongen 🙁 Het volgende verslag zie ik met grote belangstelling tegemoet, want dan komen jullie op plekken die wij misschien ook herkennen.
    Hou je haaks, veel plezier! 🥰
  3. Hester schoonbeek:
    16 september 2023
    Dank voor jullie mooie reisverslag en wat heerlijk om Annalien in zee te zien, heb je wel een beetje nodig bij die temperatuur, verstandig om kalm aan te doen. En ja, er valt nog veel te winnen aan het opruimen van afval, blijft jammer. Veel plezier verder, liefs 😘
  4. Hester schoonbeek:
    16 september 2023
    Fijn weer wat te horen, lekker om te zien, Annalien in zee, verstandig om het met die warmte wat kalm aan te doen. Geniet ervan jongens, veel plezier, ☀️🍀😘
  5. Elly:
    16 september 2023
    Hoi hoi jullie zijn nog steeds lekker bezig. Leuk weer om te lezen. En mooie omgeving zeg. Dit houden jullie nog wel even vol zo te lezen. Veel plezier nog de komende weken dat gaat wel lukken denk ik. Liefs
  6. Hielkje:
    17 september 2023
    Zo jullie hebben het echt naar jullie zin ziet er ook leuk uit op de fotos.Geniet ervan. Jan en Hielkje