NIEUWE REIS naar Sardinië van 28 augustus tot 11 oktober 2023

2 september 2023 - Oristano, Italië

Deze uitgestelde reis maken we nu zonder caravan. Dus alleen met de auto en overnachten gedurende de reis in hotels en appartementen op Sardinië. Net als bij de vorige reis zal ik proberen af en toe wat te delen zodat jullie een beetje weten waar we zijn en wat we doen.

De eerste dag, 28 augustus was naar Metz, zo’n 450 km. Overnacht in het Adams Hotel. Een hotel waar niets, behoudens het ontbijt, oké was. Vroeger had je Adam en Eva en die hadden volgens mij ook nog niet veel luxe. Ik denk echt dat dit Adam’s hotel was. Hotel een tegenvaller, we moesten twee trappen op naar de kamer. Gelukkig lukte het Annalien. We zijn maar op een terras in Metz gaan zitten. Altijd goed. De tweede dag zijn we naar Mâcon gereden, een kleine 390 km. Bij Les Saugeys. Ook daar voor een nachtje neergestreken. Een heel ander verhaal voor wat betreft de overnachting. Een klein maar dapper appartement met alles er op en er aan. Prima bed, een klein keukentje en een eigen terrasje. We hebben ons prima vermaakt. Annalien maakt onze lunch met stokbrood ham en kaas, Superlekker. Nog steeds op doorreis naar Sardinië zijn we de derde en vierde dag gestrand in Mison, vlak bij Sisteron. Overnacht in Chambres d`Hotes Les Maisses. We maken ons echt niet druk want de reis van Mâcon naar Mison was slechts 320 km. Deze twee dagen heerlijk uitgerust van voorgaande dagen ;-)) Bij dit appartement was een privé zwembad waar we ook daadwerkelijk in hebben gezwommen. Het duurde alleen even voordat we “er door” waren maar eenmaal in het water was het heerlijk (koud). Hier vandaan moesten we 260 km rijden naar Nice alwaar we de overtocht naar Sardinië zouden starten. Natuurlijk veel te vroeg aangekomen moesten we wel enkele uren volmaken voor we konden inchecken. Heerlijk op de boulevard geparadeerd en lekker in de zon gezeten. Zo is wachten geen straf. De boot zou om 19:30 uur vertrekken en we moesten ons een uur voor die tijd melden. We waren er om 16:30 uur, tijd genoeg om in te checken. Bij de toegang werd onze auto uit de rij gehaald en werden we gecontroleerd op drugs. Een aantal monsters van handen en koffers werd genomen, getest en wat denk je? Niets gevonden!! Wat denk je ook van twee pensionado’s. Eenmaal op de boot (Corsica Ferries) moesten we van het parkeerdek kruipdoor / sluipdoor naar onze hut. Gelukkig stonden we als tweede auto op het dek en praktisch naast de deur naar de verblijven. Maar toch is het een beetje lastig om het “karretje” op te vouwen tussen twee auto’s met een tussenruimte van ongeveer 40 cm. Maar goed, het is gelukt. We hadden de nachtboot en een 4-persoons hut geboekt. Ruimte zat met z’n tweeën. Eenmaal geïnstalleerd wilden we wel wat eten. Nou daar moet je geduld voor hebben. Na een tafeltje gezocht te hebben en een glaasje eigen meegebrachte wijn gedronken te hebben (het moet tenslotte ergens vandaan komen) ging ik in de rij staan om twee gezonde salades te scoren. Dit heeft mij werkelijk drie kwartier in de rij gekost. Moe maar voldaan hebben we later in de hut de nacht doorgebracht. Redelijk geslapen en omdat we, zoals eerder gemeld, als tweede op het parkeerdek stonden waren we zo van de boot af richting ons volgende overnachtingsadres. Daar blijven we zes nachten. Maar daarover later meer.

Oh ja, ik ben even vergeten hoe ik foto’s kan bijvoegen dus misschien volgen die nog.

1. Hester schoonbeek:
    2 september 2023
    Wat leuk om weer zo'n uitgebreid reisverslag te lezen, het een heel avontuur, en ja Nederlanders, drugsland, wal apart hoor om 2 pensionados uit de rij te halen, maak je dat ook eens mee. Suus en ik zitten in de trein terug van Rügen naar huis, we hadden een hele leuke intensieve vakantie, nu zijn we de trein een beetje zat, 10 uur zitten😱jongens nog veel plezier en we kijken uit naar een volgend verslag. 🙋🔆🍷😘
  2. Elly:
    2 september 2023
    Heerlijk weer om te lezen Piet en Annalien. Wat een avontuur weer zo samen. Piet hebben ze jou niet gefouilleerd op de drugs dan. Hihi jij mocht je onderbroek dus aanhouden wat een bofkont ben je toch weer. Geniet er van de komende weken. Ik kijk weer uit naar het volgende verhaal. Doeiiiii
  3. Hielkje:
    2 september 2023
    Heerlijk dat wordt genieten en de foto s zijn gelukt Leuk om te lezen.
  4. Emmy:
    Hoi levensgenieters,
    Leuk ook jullie ook weer te volgen. Eindelijk op reis na een hectische periode dus heerlijk genieten en zo te lezen doen jullie dit ook. Mooie foto’s en geniet vh avontuur 🧸👋😘Empet
  5. Helma:
    3 september 2023
    Wat leuk. Toch wel een reisblog. 😊. Haha. Jullie zien er ook wel erg onbetrouwbaar uit dat ze jullie eruit pikken voor controle. En het slechtste hotel hebben jullie al gehad. Als ik het zo begrijp kan dat alleen maar beter worden. Geniet van jullie mooie reis. 🤗😘
  6. Atie:
    3 september 2023
    Dank jullie wel voor het duidelijke en informatieve verslag. Verstandig om
    de aanreis rustig aan te doen 👨‍🎓.
    Geniet van het mooie eiland!
  7. Jantine:
    3 september 2023
    Hé reislustig koppel! Fijn om weer iets van jullie te lezen. We hadden even radiostilte maar dit bericht is een mooie aanleiding om elkaar weer op te zoeken. Met een lach heb ik jullie verhaal gelezen. Ben visueel ingesteld haha! Over 2 weken ga ik met een gepensioneerde echtgenoot ri karinthie en Italië. Wie weet komen we elkaar nog tegen. Veel plezier!