Van Tours naar NEDERLAND

8 mei 2022 - Schijndel, Nederland

Van Tours naar NEDERLAND

Hier dan onze laatste blog.

3 mei. We zouden een rustige dag houden want morgen willen we weer verder trekken. Het plan om een wijnchateau te bezoeken hebben we maar laten varen want de enige die een beetje in de buurt was had wijnen van 40 euro per fles of duurder. We zijn gekke Henkie niet. Want je weet als je eenmaal binnen bent en hebt geproefd kun je eigenlijk niet weg zonder iets te kopen. Wat we wel gedaan hebben is op de fiets weer boodschappen en in de middag het diner gebruikt in het restaurant aan de overkant van de camping. Weer op zo’n rare tijd. Het was 15:00 uur. Verder zoals gezegd een rustige dag. Maar…….bij het pakken van de fietsen in de ochtend had ik plots een ijzersplintertje in mijn vinger. Nu zul je zeggen, “wat nou een splintertje, kom op ben jij nou een grote kerel?” Nou het splintertje viel inderdaad wel mee maar het kwam van het hangslot waarmee de fietsen extra op slot staan. Wat blijkt, ze hebben vannacht met een ijzerzaag geprobeerd het slot door te zagen. Je ziet de zaaggroeven in het slot zitten. Gelukkig is het niet gelukt maar het geeft wel een heel naar gevoel dat dit op de camping is gebeurd. Uiteindelijk maar goed dat we de fietsen goed op slot hadden staan met een ketting en ook nog eens aan elkaar zodat het sowieso lastiger is om ze mee te nemen. Het zal je maar gebeuren. Zo zie je maar, niet alleen wij zijn tevreden met deze fietsen. Ook anderen willen er graag gebruik van maken. Maar dan maar liever niet die van ons.

We zijn de volgende dag toch maar vertrokken. Gewoon omdat het vrije camping gevoel er niet meer is. Naar camping Le Clos Normand in Bourg-Achard. Een overnachting en door naar België. Deze camping had niet veel te bieden. Hoefde ook niet want we slapen er alleen. Op 5 mei zijn we beland op Camping de Roisin in Honnelles (B). Een wel zeer “vriendelijke” campingdame (maar niet heus) ontving ons. We waren wat te vroeg en de receptie was nog niet open. We hebben netjes in de auto buiten de poort onze tijd afgewacht. Ze kwam ons om klokslag twee uur al tegemoet en begon direct in het Frans of we gereserveerd hadden en voor een nacht of meerdere nachten komen. Toen we zeiden dat we niet gereserveerd hadden en het maar voor een nacht was wees ze ons de plaats direct bij de in- en uitgang van de camping. Des te eerder zijn we morgen weer weg, zal ze wel gedacht hebben. Toen ze ons aansprak sprak ze ook nog een heel klein beetje Nederlands, een beetje Engels en natuurlijk Frans. Toen we haar complimenteerden met haar talenkennis (het Engels en Nederlands was belabberd, maar goed) begon ze plots ook nog in het Duits. Je kon zien dat dit het ijs een beetje gebroken had want later kwam ze toch nog bij het uitlaten van haar honden nog even een praatje maken. Ik weet niet meer in welke taal. Ik denk wartaal.

Voor de maaltijd, want op de camping was niets te krijgen, zijn we het dorp in geweest. In de plaatselijke kroeg een frietje met salade en een beetje gyros gegeten. In deze kroeg zaten een man en een vrouw van rond de 70-75, vermoedelijk een echtpaar, aan een drankje stug voor zich uit te kijken. Ze waren helemaal klaar met elkaar. Geen woord. Verder nog een paar stamgasten, waaronder de oud eigenaar denk ik, die zich liet bedienen en het ene na het andere biertje naar binnen goot. Hij had een hekel aan lege glazen want zodra er een leeg was werd er zonder vragen weer een volle neergezet. Maar ook aan volle glazen had hij een hekel want hij begon ze direct weer leeg te drinken. We kwamen ogen te kort. Zo ongezellig en droevig allemaal, maar voor ons bijzonder om er even deel van uit te maken. Volgende ochtend hebben we vrouwtje “talenknobbel” niet meer gezien voor we vertrokken. Ons reisdoel was NEDERLAND.

Dan zijn we na zo’n 300 kilometer weer in Nederland, in Schijndel om precies te zijn. Bij camping Winery and Herbs. Prachtig mooi grasland en grote plaatsen en super schoon sanitair en hier en daar een mug! Dan zit onze Europatocht 2022 er bijna op. Nog een kleine 10 dagen. Deze gaan we gebruiken om alle energie die de afgelopen reis toch heeft gekost weer een beetje terug te krijgen. Kortom een beetje uitrusten van de vakantie!! Deze week nog wel een keer naar De Wit, een soort Obelink voor caravanspullen en kampeerartikelen. Verder denken we nog wat te gaan fietsen. Schijndel in maar St. Oedenrode is ook een optie. De vooruitzichten voor het weer zijn goed. Daar hoef je dan ook niet voor naar Spanje of Portugal.

Dan zit, zoals gezegd, onze reis er op. Natuurlijk nog die 10 dagen uitrusten maar veel zal er niet meer gebeuren.

Ter afsluiting nog wat verzamelfoto's per onderwerp.

We hopen dat jullie het leuk vonden ons op deze wijze een beetje te kunnen volgen. Wij vonden het leuk het e.e.a. te melden want ook voor ons is het een mooi naslagwerk geworden.

Tot slot nog een keer de kilometerstanden:

Nog 80 km tot aan huis.

Tot nu toe (Schijndel) over die ruim 10 weken 7602 km gereden.

Groetjes van ons en eh…….vergeet niet te genieten!

1. Elly:
    8 mei 2022
    Weer welkom in Nederland. Nog even genieten van het mooie weer in Nederland. En nu maar hopen dat jullie je huisje nog terug kan vinden na dit grote avontuur. Ik zal de verhalen wel missen van jullie. Liefs
  2. Emmy:
    Hoi genieters,
    Wat is deze reis snel gegaan. Schrikken toch wanneer je fiets zelfs op een camping niet veilig blijkt te zijn, gelukkig hebben jullie ze nog😊 triest zeg als je mensen zo ziet zitten zonder enige communicatie of de man met alleen zijn biertje, dan zijn jullie beter af en genieten samen volop👍
    De stuurse Belgische dame vind denk ik haar werk niet meer zo leuk en zou liever net zo genieten als jullie😂😂 nu Nederland, ook heel mooi om bij te komen vd vele indrukken en kilometers. Blijf genieten vh mooie weer en kom uitgerust weer thuis. Ja, De Wit Schijndel, kennen we een zeeer gevaarlijke winkel met heeeeel veeeel moois😂😂😂😂. Tot gauw👋👋👋
  3. Hester schoonbeek:
    8 mei 2022
    Super, na zo'n lange reis weer in Nederland. Een wat trieste bedoening in België en een akelig idee dat zelfs op de camping je fietsen niet veilig zijn, gelukkig op een splinter na goed gegaan. We hopen jullie gauw weer te zien, eerst even bijkomen. Heel erg bedankt voor de mooie verslaglegging, het was zo leuk jullie te volgen. Tot gauw, Liefs, Jozsef en Hes
  4. Hielkje:
    8 mei 2022
    Jeetje. Alweer in Nederland.Niet gedacht dat het zo snel zou gaan.Hopelijk nog fijne dagen hier met fiets 😀😀 Rust nog wat uit en geniet nog even van de mooie dagen. Gr. Hielkje en Jan
  5. Atie:
    Welkom terug!
    Ik ben blij dat jullie weer in het land zijn.🥰🥰💃
  6. Bert en Alied:
    9 mei 2022
    Nou Piet, je hebt een prachtig verslag gemaakt van jullie reis, heel leuk dat we een beetje mee konden.
    Maar fijn dat jullie weer veilig en gezond in ons landje zijn .
    Tot over 2 weken.
    Gr Bert en Alied
  7. Peter van Haasteren:
    9 mei 2022
    Hé levensgenieters 🌞😎🥂🍷
    Het goede moment uitgezocht kijkend naar het weer de komende 10 dagen. Even de Wit Schijndel leegkopen, want je hebt na zo’n reis altijd weer hebbedingetjes nodig om het kamperen nog luxer te maken. Ook tijd om een compilatie van alle soorten wijn te maken die jullie geproefd en weer uitgespuugd hebben 😂 In Nederland zijn de fietscomputers in trek bij het dievengilde. Blijft opletten dus. Genietse de komende dagen en tot gauw gr Peter
  8. Cecile Van der Poel Meijer:
    10 mei 2022
    Alweer in ons eigen landje.
    Is het alweer zolang geleden dat we jullie uitzwaaiden vanaf het balkon? Nu zitten we hier ook al volop in het zonnetje.
    Wat een leuke verhalen 😊 wel bizar zeg van de fietsen en dat op een camping 🫢
    We zien jullie dus binnenkort weer terug in de Hortus, tot snel 🙋🏼‍♀️
  9. Marieke:
    11 mei 2022
    Genoten van alle leuke verhalen! Hahahahaha