Barcelona en verder.......

9 maart 2022 - Devesa Gardens Camping & Resort, Spanje

4 maart: Een extra dag op de camping. Te veel wind (kracht 6 a 7) om met de caravan richting Barcelona te rijden. We gaan het risico niet aan. Het alternatief is een bezoek aan Narbonne geworden. Het kasteel aan de buitenkant bekeken. Gigagroot met binnenin een soort tuin dat een exacte kopie lijkt van de kloostertuin bij de Domkerk in Utrecht. (ik ben en blijf een Utrechter).

Volgende dag dan naar Barcelona, een afstand van zo'n 200 kilometer. Onderweg nog veel wind en een beetje regen maar alles verliep voorspoedig. Aangekomen op een simpele camping (Camping El Vedado) , zo'n 20 km van Barcelona. Na het plaatsen van de caravan al weer, ook al is het in vest, lekker in het zonnetje kunnen zitten. Bij de receptie een kaart gekocht voor de shuttlebus naar Barcelona, een half uur durende rit. We gaan het morgen beleven.

Na een zeer regenachtige nacht besloten om vandaag nog maar niet naar Barcelona te gaan. Ook daar zou het de hele dag regenen. En aangezien we de tijd hebben kunnen we het rustig een dag uitstellen. Vandaag was het alternatief een overdekt winkelcentrum in Alella. Gelukkig was het winkelcentrum open maar de winkels niet. Ook gezellig!

Dan eindelijk op 7 maart met de bus naar Barcelona. Na, zoals eerder gezegd, een half uurtje rijden op een met haarspeldbochten aangelegde weg met behoorlijk wat hoogteverschil in het centrum aangekomen. Rond half elf liepen we dus naar de La Rambla. De grote winkelstraat waar veel mensen paraderen. Het was er gezellig druk. We hebben ook de overdekte markt (Boqueria) bezocht. Veel vers vlees, vis en fruit. Verder wat geslenterd door het centrum en op een klein pleintje genaamd Pi even wat gegeten en gedronken. De bus zou ons rond vijven weer terug brengen naar de camping. Voldaan maar zeer moe waren we rond zessen weer terug bij de caravan. Het geslenter door zo'n stad is echt heel vermoeiend. Eerlijk gezegd hadden we Barcelona na deze dag wel gezien. In de verte Gaudi's Sagrada Familia wel gezien maar daar waren ze nog aan het (ver)bouwen. We gaan wel een keer als het af is. ;))

Op de 8e verder naar het zuiden getrokken. Na ongeveer 400 kilometers neergestreken op Camping Devesa Gardens in het parque Natural de la Albufera, nabij Valencia. Een echt mooie camping met alles er op en er aan. Alleen werkte de WiFi niet zodat ik niet aan het verslag kon werken. Ook was het even nieuws kijken op de laptop niet mogelijk. Gek hoor, zo "afhankelijk" we geworden zijn van WiFi. Vandaag hebben we voor de 1e keer een fietstocht gemaakt. Beiden met een fietshelm op en een tocht(je) van 12 km heen en ook weer terug naar Platja el Pelmares. Met zo'n 18 graden in de zon even een cappuccino gedronken op een terrasje aan de zee. Een uitgestrekt maar ook uitgestorven dorpje waar veel appartementen staan die volgens ons alleen 's-zomers bemenst zijn.

Tot nu toe ruim 2000 kilometers op de teller.

1. Elly:
    9 maart 2022
    Hoi hoi zo hé wat een avontuur zeg. En dat op jullie oude dag hihi. Jammer dat het weer iets minder is. Barcelona is een hele drukte en veel mensen daar. Trouwens ik ben ook een keer in Barcelona geweest en ook in die grote markt wat een eten hebben ze daar hé. Maar wel heel leuk om te zien. Nou veel plezier verder en voorzichtig en veilige km maar weer. Een dikke knuffel van mij
  2. Hielkje:
    9 maart 2022
    Fijn dat jullie het rustig aan kunnen doen en niet met regen naar Barcelona moesten.Dagje camping is ook lekker.Wel lekker een fiets tocht met vooruit zicht een terrasje Geniet nog lekker verder
  3. Emmy:
    Hoi vakantiegangers,
    Verstandig dat jullie geen risico nemen met harde wind want voordat je het weet is anders je vakantie zo voorbij😔
    Wij zijn ook in die roodharige geweest en hebben toen daarna op de Ramblers sangria gedronken voor veel te veel geld😂 hoe vinden jullie het fietsen in Spanje, best te doen toch! en lukt het de rollator mee op de fiets? in ieder geval nog veel plezier. Groet uit de Algarve met 16gr en strak blauwe lucht. Ja, we hebben al op het strand gelegen, wel uit de wind😀👋👋
  4. Atie:
    9 maart 2022
    Jammer van het weer - en ik vond Barcelona na 1 dag ( met Wil) destijds ook genoeg.
    Valencia nu! En een fijne camping👍
  5. Peter van Haasteren:
    9 maart 2022
    Lekker onderweg en alles op het gemak. Zo hoort het. In Valencia heb je veel fietspaden en het is een fijne stad om met de fiets te doen. Genietse 👍😎☀️🥂
  6. Hester schoonbeek:
    10 maart 2022
    Verstandig besluit om niet te rijden, wij sloegen al eens om met de caravan in die regio. Leuk de foto's in Barcelona en zo herkenbaar om s'avonds uitgeteld te zijn, dagje ouder. 😁Wat fijn Annalien dat het zo goed gaat, dubbel genieten. Veel plezier in Valencia, wat hadden we het daar leuk met z'n vieren een paar jaar geleden. Heerlijk om doorheen te fietsen. 🥰☀️